Gwarancja marki StoneStyle

§1 DEFINICJE

  1. Producent, Gwarant – właściciel marki StoneStyle tj. Primagran Sp. z o.o. z siedzibą w Polsce: Żuławki 15C, 82-103 Stegna, KRS 0000367567, Regon 221041203, NIP: 9571039974, BDO: 000150841.
  2. Konsument - osoba fizyczna nabywająca Produkty od Primagran bez związku z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  3. Zlewozmywaki granitowe - zlewozmywaki marki StoneStyle, produkowane przez Gwaranta z konglomeratu.
  4. Baterie - baterie kuchenne, na które Gwarant udziela gwarancji.
  5. Akcesoria - syfony, dozowniki, deski, zwijane ociekacze i wkładki ociekowe oraz inne artykuły wyposażenia kuchennego, na które Gwarant udziela gwarancji.
  6. Produkty – Zlewozmywaki granitowe, Baterie i Akcesoria razem.

§2 ZAKRES GWARANCJI

  1. Niniejsza gwarancja dotyczy Produktów.
  2. Warunki niniejszej gwarancji dotyczą wyłącznie Produktów zakupionych przez Konsumentów.
  3. Gwarancja obowiązuje wyłącznie na terenie kraju, w którym dany Produkt został zakupiony bezpośrednio od Producenta albo od jego autoryzowanego dystrybutora.

§3 OŚWIADCZENIA PRIMAGRAN

  1. Produkty spełniają europejskie normy jakości i zostały wyprodukowane bez żadnych wad.
  2. Gwarantujemy prawidłowe działanie Produktów pod warunkiem ich zamontowania, użytkowania i konserwacji zgodnie z Instrukcjami Gwaranta dla marki StoneStyle.

§4 OKRES GWARANCJI

  1. Okres gwarancji wynosi:
    1.  Dla Zlewozmywaków granitowych - 10 lat;
    2. Dla Baterii:
      1. Odlew korpusu – 5 lat;
      2. Głowica (pod warunkiem zamontowania głowic z filtrem) – 2 lata;
      3. Powierzchnia chromowa – 2 lata;
      4. Powierzchnia malowana – 1 rok;
      5. Pozostałe uszczelnienia gumowe, słuchawki 2-funkcyjne – 1 rok;
    3. Dla Akcesoriów, z wyłączeniem dozowników – 2 lata;

    4. Dla dozowników:

      1. INOX oraz miedzianych – 2 lata;

      2. Chromowanych, złotych, beżowych, czarnych i grafitowych – 1 rok;

  1. Początek biegu okresu gwarancji wyznacza data wydania Produktu Konsumentowi.

§ 5 ODPOWIEDZIALNOŚĆ GWARANTA

  1. Gwarancja obejmuje wszelkie wady fabryczne Produktu ujawnione w okresie gwarancyjnym wynikłe z winy Gwaranta.

  2. Odpowiedzialność Gwaranta za Zlewozmywaki granitowe obejmuje ich strukturalne wady materiałowe, tj. odbarwienia i pęknięcia wewnętrzne powstałe w Zlewozmywakach granitowych oraz odkształcenia powstałe w procesie produkcyjnym z zastrzeżeniem, że nie stanowią wady lub usterki Zlewozmywaka granitowego i nie podlegają niniejszej gwarancji wynikające z procesu technologicznego:

    1. wygięcia i/lub zmiany grubości do 2,5 mm jako wygięcia, które mogą być zniwelowane poprzez odpowiedni montaż Zlewozmywaka granitowego.

    2. Wygięcia i/lub zmiany grubości większe niż 2,5 mm stwierdzone po montażu Zlewozmywaka granitowego.

  3. Odpowiedzialność Gwaranta za Baterie i Akcesoria obejmuje ich kompletność, strukturalne wady materiałowe, w szczególności:

    1. w odniesieniu do Baterii – kompletność zestawu, szczelność korpusu Baterii, sprawność głowicy, trwałość powłoki, trwałość wężyków i uszczelek,

    2. w odniesieniu do syfonów – kompletność zestawu, sprawność mechanizmu przy syfonie automatycznym, szczelność systemu i uszczelek,

    3. w odniesieniu do dozowników – kompletność, sprawność mechanizmu, szczelność systemu, trwałość powłoki.

§6 WYŁĄCZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI

  1. Gwarant zwolniony jest z odpowiedzialności za wady Produktu, które powstały z przyczyn innych niż tkwiące w Produkcie w momencie wydania go Konsumentowi.
  2. Gwarancja nie obejmuje czynności konserwacyjnych możliwych do wykonania przez Konsumenta, opisanych w Instrukcji montażu, np. czyszczenie, odkamienianie, bieżące konserwacje powierzchni, dbałość o Produkt.
  3. Gwarant nie ponosi odpowiedzialności za wady powstałe w wyniku:

    1. Zawinionych uszkodzeń mechanicznych, termicznych lub chemicznych,

    2. Nieprawidłowego montażu lub demontażu Produktu powodującego jego uszkodzenie, w tym niezgodnego z instrukcją bądź nieumiejętnego wybijania lub wiercenia otworów, w tym między innymi wybijania lub wiercenia otworów po montażu Zlewozmywaka granitowego.

    3. Przeróbek i napraw przeprowadzonych niezgodnie z Instrukcjami Gwaranta dla marki StoneStyle,

    4. Zastosowania nieoryginalnych części przy montażu, demontażu lub naprawie Produktu,

    5. Niewłaściwej konserwacji i pielęgnacji, w szczególności użycia niewłaściwych środków czyszczących,

    6. Innych wad spowodowanych nie dochowaniem należytej staranności przez Konsumenta,

    7. Wysokiego zanieczyszczenia wody lub instalacji powodującego uszkodzenie Produktu,

    8. Używania Produktów w sposób niezgodny z ich przeznaczeniem.

    9. Zużycia Produktów powstałego w trakcie normalnej eksploatacji.

  4. Brak kompletności Produktu powinien zostać zgłoszony przez Konsumenta nie później niż 14 dni kalendarzowych po wydaniu mu Produktu. Zgłoszenie reklamacji na brak kompletności Produktu po tym terminie wyłącza odpowiedzialność Gwaranta.

  5. Gwarant nie ponosi odpowiedzialności z tytułu jakichkolwiek szkód wobec osób i mienia, które mogą być spowodowane przez którąś z przyczyn opisanych w niniejszym paragrafie. Gwarancją nie są objęte wady Zlewozmywaków granitowych stanowiące podstawę do zakwalifikowania danego Zlewozmywaka granitowego jako Produkt kategorii B i w efekcie wpływające na obniżenie ceny sprzedaży danego Zlewozmywaka granitowego.

  6. Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń mechanicznych, uszkodzeń spowodowanych niewłaściwym użytkowaniem, umyślnych lub przypadkowych uszkodzeń, uszkodzeń spowodowanych zaniedbaniem, uszkodzeń wynikających z normalnego zużycia, uszkodzeń będących otarciami lub zarysowaniami, w tym powstałych w wyniku przesuwania po powierzchni Zlewozmywaka granitowego innych akcesoriów kuchennych.

§7 PROCEDURA REKLAMACYJNA

  1. Zgłoszenie reklamacji.
    1. Reklamacje należy zgłaszać niezwłocznie po ujawnieniu wady.
    2. Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać co najmniej:
      1. Dane Konsumenta (imię, nazwisko, dane kontaktowe),
      2. nazwę reklamowanego Produktu,
      3. dowód zakupu (faktura),
      4. szczegółowy opis wady wraz z potwierdzającą to dokumentacją zdjęciową,
    3. W przypadku stwierdzenia braków w zgłoszeniu reklamacyjnym, zgodnie z par. 7.1.2, Gwarant wezwie Konsumenta do ich uzupełnienia w wyznaczonym przez siebie terminie nie krótszym niż 7 dni. W tej sytuacji termin rozpatrywania zgłoszenia przez Gwaranta wydłuża się odpowiednio o czas oczekiwania na uzupełnienie braków.
    4. Konsument powinien wysłać Gwarantowi zgłoszenie reklamacyjne:
      1. mailem na e-mail Gwaranta ([email protected]), lub
      2. pisemnie pod adres: Primagran sp. z o.o., Żuławki 15c, 82-103 Stegna, Polska.
    5. Gwarant rozpatruje zgłoszenie reklamacyjne w terminie 14 dni kalendarzowych od daty jego otrzymania i przesyła odpowiedź Konsumentowi na jego adres z informacją o:
      1. uznaniu reklamacji wraz ze sposobem jej załatwienia, albo
      2. odrzuceniu reklamacji wraz z uzasadnieniem.
  1. Uprawnienia.

    1. Uprawnienia z gwarancji obejmują:

      1. naprawę Produktu, albo

      2. wymianę wadliwego Produktu na nowy - wolny od wad, albo

      3. zwrot części (upust) lub całości ceny zapłaconej przez Konsumenta.

    1. Gwarant zastrzega sobie prawo do wyboru sposobu usunięcia wady spośród możliwości określonych w punkcie powyżej.

    2. W przypadku braku możliwości wymiany wadliwego Produktu na Produkt wolny od wad, Konsumentowi przysługuje zwrot zapłaconej ceny.

    3. Gwarant nie ponosi kosztów demontażu i ponownego zamontowania Produktu, w tym nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne powstałe podczas tych czynności szkody .

    4. Warunkiem wydania nowego Produktu lub zwrotu całej ceny jest uprzedni zwrot Gwarantowi wadliwego kompletnego Produktu na koszt Gwaranta. Zwracany produkt powinien być odpowiednio zabezpieczony. Zwrotu należy dokonać na adres: Primagran Sp. z o.o., ul. Starocińska 8, 82-100 Nowy Dwór Gdański, Polska.

    5. Uznane wady będą usuwane na koszt Gwaranta w terminie do 14 dni roboczych od daty uznania roszczeń. W przypadku konieczności importu części zamiennych Gwarant zastrzega sobie możliwość wydłużenia wskazanego powyżej terminu po wcześniejszym poinformowaniu o tym Konsumenta.

§8 NIEUZASADNIONE KOSZTY

  1. Wszystkie koszty nieuzasadnionej reklamacji ponosi Konsument na podstawie niniejszej Gwarancji.

§9 OBOWIĄZKI KONSUMENTA

  1. Szczegółowe zasady montażu, konserwacji i eksploatacji zawarte są w Instrukcji montażu dla marki StoneStyle. Konsument zobowiązany jest do zapoznania się z warunkami gwarancji, Instrukcją montażu dla marki StoneStyle oraz ich przestrzegania.

§10 INFORMACJE DODATKOWE

  1. W przypadku uznania reklamacji i wymiany Produktu, okres gwarancji biegnie na nowo. Jeżeli Gwarant wymienił część Produktu, okres gwarancji biegnie na nowo tylko w odniesieniu do wymienionej części Produktu.

  2. Okres gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w ciągu którego wskutek wady Przedmiotu objętego gwarancją Konsument nie mógł z niego korzystać.

  3. Niniejsza Gwarancja na Produkty w żaden sposób nie wyłącza, nie ogranicza, nie zawęża, ani nie zawiesza uprawnień Konsumenta wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej lub o odpowiedzialności sprzedawcy za niezgodność towaru z umową.