Gwarancja marki StoneStyle
§1 DEFINICJE
- Producent, Gwarant – właściciel marki StoneStyle tj. Primagran Sp. z o.o. z siedzibą w Polsce: Żuławki 15C, 82-103 Stegna, KRS 0000367567, Regon 221041203, NIP: 9571039974, BDO: 000150841.
- Konsument - osoba fizyczna nabywająca Produkty od Primagran bez związku z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Zlewozmywaki granitowe - zlewozmywaki marki StoneStyle, produkowane przez Gwaranta z konglomeratu.
- Baterie - baterie kuchenne, na które Gwarant udziela gwarancji.
- Akcesoria - syfony, dozowniki, deski, zwijane ociekacze i wkładki ociekowe oraz inne artykuły wyposażenia kuchennego, na które Gwarant udziela gwarancji.
- Produkty – Zlewozmywaki granitowe, Baterie i Akcesoria razem.
§2 ZAKRES GWARANCJI
- Niniejsza gwarancja dotyczy Produktów.
- Warunki niniejszej gwarancji dotyczą wyłącznie Produktów zakupionych przez Konsumentów.
- Gwarancja obowiązuje wyłącznie na terenie kraju, w którym dany Produkt został zakupiony bezpośrednio od Producenta albo od jego autoryzowanego dystrybutora.
§3 OŚWIADCZENIA PRIMAGRAN
- Produkty spełniają europejskie normy jakości i zostały wyprodukowane bez żadnych wad.
- Gwarantujemy prawidłowe działanie Produktów pod warunkiem ich zamontowania, użytkowania i konserwacji zgodnie z Instrukcjami Gwaranta dla marki StoneStyle.
§4 OKRES GWARANCJI
- Okres gwarancji wynosi:
- Dla Zlewozmywaków granitowych - 10 lat;
- Dla Baterii:
- Odlew korpusu – 5 lat;
- Głowica (pod warunkiem zamontowania głowic z filtrem) – 2 lata;
- Powierzchnia chromowa – 2 lata;
- Powierzchnia malowana – 1 rok;
- Pozostałe uszczelnienia gumowe, słuchawki 2-funkcyjne – 1 rok;
-
Dla Akcesoriów, z wyłączeniem dozowników – 2 lata;
-
Dla dozowników:
-
INOX oraz miedzianych – 2 lata;
-
Chromowanych, złotych, beżowych, czarnych i grafitowych – 1 rok;
-
-
Początek biegu okresu gwarancji wyznacza data wydania Produktu Konsumentowi.
§ 5 ODPOWIEDZIALNOŚĆ GWARANTA
-
Gwarancja obejmuje wszelkie wady fabryczne Produktu ujawnione w okresie gwarancyjnym wynikłe z winy Gwaranta.
-
Odpowiedzialność Gwaranta za Zlewozmywaki granitowe obejmuje ich strukturalne wady materiałowe, tj. odbarwienia i pęknięcia wewnętrzne powstałe w Zlewozmywakach granitowych oraz odkształcenia powstałe w procesie produkcyjnym z zastrzeżeniem, że nie stanowią wady lub usterki Zlewozmywaka granitowego i nie podlegają niniejszej gwarancji wynikające z procesu technologicznego:
-
wygięcia i/lub zmiany grubości do 2,5 mm jako wygięcia, które mogą być zniwelowane poprzez odpowiedni montaż Zlewozmywaka granitowego.
-
Wygięcia i/lub zmiany grubości większe niż 2,5 mm stwierdzone po montażu Zlewozmywaka granitowego.
-
-
Odpowiedzialność Gwaranta za Baterie i Akcesoria obejmuje ich kompletność, strukturalne wady materiałowe, w szczególności:
-
w odniesieniu do Baterii – kompletność zestawu, szczelność korpusu Baterii, sprawność głowicy, trwałość powłoki, trwałość wężyków i uszczelek,
-
w odniesieniu do syfonów – kompletność zestawu, sprawność mechanizmu przy syfonie automatycznym, szczelność systemu i uszczelek,
-
w odniesieniu do dozowników – kompletność, sprawność mechanizmu, szczelność systemu, trwałość powłoki.
-
§6 WYŁĄCZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI
- Gwarant zwolniony jest z odpowiedzialności za wady Produktu, które powstały z przyczyn innych niż tkwiące w Produkcie w momencie wydania go Konsumentowi.
- Gwarancja nie obejmuje czynności konserwacyjnych możliwych do wykonania przez Konsumenta, opisanych w Instrukcji montażu, np. czyszczenie, odkamienianie, bieżące konserwacje powierzchni, dbałość o Produkt.
-
Gwarant nie ponosi odpowiedzialności za wady powstałe w wyniku:
-
Zawinionych uszkodzeń mechanicznych, termicznych lub chemicznych,
-
Nieprawidłowego montażu lub demontażu Produktu powodującego jego uszkodzenie, w tym niezgodnego z instrukcją bądź nieumiejętnego wybijania lub wiercenia otworów, w tym między innymi wybijania lub wiercenia otworów po montażu Zlewozmywaka granitowego.
-
Przeróbek i napraw przeprowadzonych niezgodnie z Instrukcjami Gwaranta dla marki StoneStyle,
-
Zastosowania nieoryginalnych części przy montażu, demontażu lub naprawie Produktu,
-
Niewłaściwej konserwacji i pielęgnacji, w szczególności użycia niewłaściwych środków czyszczących,
-
Innych wad spowodowanych nie dochowaniem należytej staranności przez Konsumenta,
-
Wysokiego zanieczyszczenia wody lub instalacji powodującego uszkodzenie Produktu,
-
Używania Produktów w sposób niezgodny z ich przeznaczeniem.
-
Zużycia Produktów powstałego w trakcie normalnej eksploatacji.
-
-
Brak kompletności Produktu powinien zostać zgłoszony przez Konsumenta nie później niż 14 dni kalendarzowych po wydaniu mu Produktu. Zgłoszenie reklamacji na brak kompletności Produktu po tym terminie wyłącza odpowiedzialność Gwaranta.
-
Gwarant nie ponosi odpowiedzialności z tytułu jakichkolwiek szkód wobec osób i mienia, które mogą być spowodowane przez którąś z przyczyn opisanych w niniejszym paragrafie. Gwarancją nie są objęte wady Zlewozmywaków granitowych stanowiące podstawę do zakwalifikowania danego Zlewozmywaka granitowego jako Produkt kategorii B i w efekcie wpływające na obniżenie ceny sprzedaży danego Zlewozmywaka granitowego.
-
Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń mechanicznych, uszkodzeń spowodowanych niewłaściwym użytkowaniem, umyślnych lub przypadkowych uszkodzeń, uszkodzeń spowodowanych zaniedbaniem, uszkodzeń wynikających z normalnego zużycia, uszkodzeń będących otarciami lub zarysowaniami, w tym powstałych w wyniku przesuwania po powierzchni Zlewozmywaka granitowego innych akcesoriów kuchennych.
§7 PROCEDURA REKLAMACYJNA
- Zgłoszenie reklamacji.
- Reklamacje należy zgłaszać niezwłocznie po ujawnieniu wady.
- Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać co najmniej:
- Dane Konsumenta (imię, nazwisko, dane kontaktowe),
- nazwę reklamowanego Produktu,
- dowód zakupu (faktura),
- szczegółowy opis wady wraz z potwierdzającą to dokumentacją zdjęciową,
- W przypadku stwierdzenia braków w zgłoszeniu reklamacyjnym, zgodnie z par. 7.1.2, Gwarant wezwie Konsumenta do ich uzupełnienia w wyznaczonym przez siebie terminie nie krótszym niż 7 dni. W tej sytuacji termin rozpatrywania zgłoszenia przez Gwaranta wydłuża się odpowiednio o czas oczekiwania na uzupełnienie braków.
- Konsument powinien wysłać Gwarantowi zgłoszenie reklamacyjne:
- mailem na e-mail Gwaranta ([email protected]), lub
- pisemnie pod adres: Primagran sp. z o.o., Żuławki 15c, 82-103 Stegna, Polska.
- Gwarant rozpatruje zgłoszenie reklamacyjne w terminie 14 dni kalendarzowych od daty jego otrzymania i przesyła odpowiedź Konsumentowi na jego adres z informacją o:
- uznaniu reklamacji wraz ze sposobem jej załatwienia, albo
- odrzuceniu reklamacji wraz z uzasadnieniem.
-
Uprawnienia.
-
Uprawnienia z gwarancji obejmują:
-
-
-
-
naprawę Produktu, albo
-
wymianę wadliwego Produktu na nowy - wolny od wad, albo
-
zwrot części (upust) lub całości ceny zapłaconej przez Konsumenta.
-
-
-
-
Gwarant zastrzega sobie prawo do wyboru sposobu usunięcia wady spośród możliwości określonych w punkcie powyżej.
-
W przypadku braku możliwości wymiany wadliwego Produktu na Produkt wolny od wad, Konsumentowi przysługuje zwrot zapłaconej ceny.
-
Gwarant nie ponosi kosztów demontażu i ponownego zamontowania Produktu, w tym nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne powstałe podczas tych czynności szkody .
-
Warunkiem wydania nowego Produktu lub zwrotu całej ceny jest uprzedni zwrot Gwarantowi wadliwego kompletnego Produktu na koszt Gwaranta. Zwracany produkt powinien być odpowiednio zabezpieczony. Zwrotu należy dokonać na adres: Primagran Sp. z o.o., ul. Starocińska 8, 82-100 Nowy Dwór Gdański, Polska.
-
Uznane wady będą usuwane na koszt Gwaranta w terminie do 14 dni roboczych od daty uznania roszczeń. W przypadku konieczności importu części zamiennych Gwarant zastrzega sobie możliwość wydłużenia wskazanego powyżej terminu po wcześniejszym poinformowaniu o tym Konsumenta.
-
§8 NIEUZASADNIONE KOSZTY
- Wszystkie koszty nieuzasadnionej reklamacji ponosi Konsument na podstawie niniejszej Gwarancji.
§9 OBOWIĄZKI KONSUMENTA
- Szczegółowe zasady montażu, konserwacji i eksploatacji zawarte są w Instrukcji montażu dla marki StoneStyle. Konsument zobowiązany jest do zapoznania się z warunkami gwarancji, Instrukcją montażu dla marki StoneStyle oraz ich przestrzegania.
§10 INFORMACJE DODATKOWE
-
W przypadku uznania reklamacji i wymiany Produktu, okres gwarancji biegnie na nowo. Jeżeli Gwarant wymienił część Produktu, okres gwarancji biegnie na nowo tylko w odniesieniu do wymienionej części Produktu.
-
Okres gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w ciągu którego wskutek wady Przedmiotu objętego gwarancją Konsument nie mógł z niego korzystać.
-
Niniejsza Gwarancja na Produkty w żaden sposób nie wyłącza, nie ogranicza, nie zawęża, ani nie zawiesza uprawnień Konsumenta wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej lub o odpowiedzialności sprzedawcy za niezgodność towaru z umową.